ÇAĞDAŞ EĞİTİM KOOPERATİFİNİN GELENEKSEL "ÇEK ÖDÜLLERİ" DÜZENLENEN TÖRENLE SAHİPLERİNE VERİLDİ

ÇAĞDAŞ EĞİTİM KOOPERATİFİNİN GELENEKSEL "ÇEK ÖDÜLLERİ" DÜZENLENEN TÖRENLE SAHİPLERİNE VERİLDİ

ÇEK 3 Mart Eğitim Kurumlarında çalışan öğretmenler, zorlu salgın döneminde yurt genelinde görev yapan tüm öğretmenler adına "Eğitim", Yücel Edebali (Hizmet), Elif Sağdilek ve Ömür Kurt (Teşvik) ödülü aldı.

3 Mart Eğitim Kurumları Konferans Salonunda salgın koşulları dikkate alınarak düzenlenen etkinlikte, Çağdaş Eğitim Kooperatifinde 10 yıldır çalışanlara da plaket takdim edildi.

Nobel ödülü sahibi Prof. Dr. Aziz Sancar'ın Çağdaş Eğitim Kooperatifine göndermiş olduğu mesaj, ödüllerin verildiği etkinliğe damgasını vurdu.

Çağdaş Eğitim Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Buğra Küçükkayalar, etkinlikte yaptığı konuşmada, bir yılı aşkın süredir insanlık âlemini tehdit eden, milyonlarca canın kaybedilmesine neden olan "Covid-19" salgını nedeniyle, bu yılki ödül etkinliğini youtube ÇEK TV kanalımızdan yayınladığımızı bildirdi.

Küçükkayalar, Nobel ödüllü bilim insanı Prof. Dr. Aziz Sancar'ın 3 Mart Eğitim Ödül törenine gönderdiği mesajın, ÇEK ailesine hem güç verdiğini hem de onurlandırdığını ifade ederek, mesajın ulaşmasında katkılarını esirgemeyen Orhan Bursalı'ya teşekkür etti, Prof. Dr. Aziz Sancar'a da şükranlarını sundu.

TEB'ADAN YURTTAŞLIĞA...

Öğretim Birliği Yasasının (Tevhid-i Tedrisat) 3 Mart 1924 tarihinde kabul edilmesinin 97. yılını kutladığımızı anımsatan Küçükkayalar, 3 Mart 1924'ün, Eğitim Birliği Yasası ile laik bilimsel eğitimin, uluslaşmanın, modernleşmenin/çağdaşlaşmanın, Atatürk devrimlerinin temelinin atıldığı tarihin adı olduğuna dikkati çekti.

Küçükkayalar, bu yasa ve ardından gelen diğer devrim yasaları ile Türkiye Cumhuriyetinin temel felsefesinin oluşturulduğunun altını çizerek, "Devrim yasaları ile Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde yaşayan tüm bireyler, 'teb-a' olmaktan 'yurttaşlığa' evrilmiş; hukuk, bilim, din kurallarının baskısından ve egemenliğinden kurtarılmıştır" dedi. Küçükkayalar, tekke ve zaviyelerin kapatılması sonrası harf devrimiyle kültür alanında ve toplumun laikleşmesi yönünde adımlar atıldığını, "dogma"nın yerini "akıl ve bilim"e bıraktığını, demokrasinin ilk tohumlarının toprağa serpildiğini kaydetti.

"Her şeyin temelinde eğitim" olduğu düşüncesi ile kurulan ve çalışmalarını bu felsefe ile sürdüren Çağdaş Eğitim Kooperatifinin tüm eğitim kurumlarının başında "3 Mart" ibaresi bulunduğunu, her yıl verilen ödül törenlerinin de bu tarihte yapıldığını anımsatan Küçükkayalar, bu anlamlı günün akıllarda tutulmasını ve kalmasını sağlamak amacıyla yapıldığını vurguladı.

YILLARDIR GİDERİLEMEYEN SORUNLAR

Küçükkayalar, eğitimde yıllardır yaşanmasına rağmen üstesinden bir türlü gelinmeyen sorunları da şöyle sıraladı:

"Öğrenciler, eğitim hakkından eşit şekilde yararlanamıyor. Eğitime eşit katılım yok. Anaokulu sayısı çok yetersiz. Devlet okullarındaki sınıf mevcutları çok fazla. Öğrenci başına yapılan harcama yetersiz. Eğitim sistemi nitelik ve nicelik açısından yeterli kalitede değil. Okullarımızda teknolojik gelişmişliğimizin düzeyi yetersiz, matematik, fen ve Türkçe okuryazarlıkta yetersiziz. Özel eğitim-öğretimde salt kar elde etmek düşüncesinden/zorunluluğundan kurtulamıyoruz!"

Küçükkayalar, eğitimde programlarımızın, eğitime yaklaşımımızın, çağı yakalayacak hatta daha ilerisine götürecek yeterlilikte olması gerektiğini bildirdi. Eğitimin, hükümet yerine devlet politikasına dönüşmesini, "Laik, çağdaş bilimsel eğitim"in eğitim kurumlarının değişmez felsefesi olmasını önererek, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Ezberci, sınav odaklı eğitim yerine, düşünen, sorgulayan, spor ve sanatla yoğrularak sosyalleşmiş, takım çalışmasına yatkın, yaratıcı, proje üretici bireyler yetiştiren, teknoloji yaratmaya ve yenilikçilik arayışında olmaya yönlendiren, hayal kurduran, bilimsellikle bezenmiş çağdaş bir eğitim sistemi oluşturmalıyız.

Eğitim bilimleri fakültelerini nitelik ve nicelik açısından yeterli hale getirmeliyiz. Öğretmenlik mesleğine çok daha fazla değer kazandırmalıyız. Ara eleman yetiştirme konusunda sözde kalan sanayi - okul işbirliğini mutlaka sağlamalıyız. Okullarımızda teknolojik altyapıyı oluşturmalıyız.

Teknik, imam hatip, sanat, kültür ve spor okullarının sayılarını ve müfredat içeriğini çağımızın ve ülkemizin gereksinimlerine uygun hale getirmeliyiz, imam hatip okullarını bir meslek okulu olarak görmeliyiz. Dini eğitimi siyasallaştırmamalıyız.

Eğitimdeki dengesizliğe en kısa sürede çözüm getirmeliyiz, fırsat eşitliğini sağlamalıyız. Üniversitelerimizin özerkliğini önemsemeliyiz, atama ve yönetimlerinde temel görevleri olan bilimsellikten ve liyakatten sapmamalıyız."

ÇEK SONSUZA KADAR YAŞATILMALI

Küçükkayalar, konuşmasında Çağdaş Eğitim Kooperatifi sosyal sorumluluk projeleri "Kır Çiçekleri Okusun Diye",  "ÇEK(İ)MECE", ÇEK İnovasyon Reform Geliştirme Merkezi (ÇEKİRGEM) ile 3 Mart Eğitim Kurumları hakkında bilgiler verdi.

3 Mart Eğitim Kurumlarında, bilimsel yöntemleri uygulayan, sorgulayan, yabancı dil bilen, toplumsal sorumluluk ve demokrasi bilincine sahip, girişimci, sanatsal değerlere önem veren, sportif etkinlikler yapan bireylerin yetiştiğini belirten Küçükkayalar, gerek okullar gerekse yurtlarda ekonomik olanaktan yoksun binlerce öğrenciye "tam burslu"  eğitim olanağı sağlandığına dikkati çekti.

Küçükkayalar, maddi manevi desteğin Çağdaş Eğitim Kooperatifinin her birimi ve her sosyal sorumluluk projesi için çok büyük önem taşıdığını belirterek, "İmece geleneğimizin ortak eseri olan Çağdaş Eğitim Kooperatifinin sonsuza kadar yaşamasını sağlamak, hepimizin görevidir" dedi.

Buğra Küçükkayalar, konuşmasının ardından okul müdürleri Rengin Güngör, Ebru Yılmaz, Ayla Okumuş ve Kağan Selçuk ile birlikte yurt genelindeki tüm öğretmenler adına anaokulundan Nilay Tunçkol'a, ilkokuldan Hatice Koç'a, ortaokuldan Meryem Alaçam'a, liseden de Gülden Sopa'ya "Eğitim", Elif Sağdilek'e de "Teşvik" ödülünü takdim etti.

Bursa dışında olan Yücel Edebali ve Ömür Kurt, ödülünü daha sonra alacak.

Ödül alanlar, duygu ve düşüncelerini paylaştılar, Çağdaş Eğitim Kooperatifine teşekkür ettiler.

Başkan Buğra Küçükkayalar,  "Eğitim Ödülü"nü insanlık tarihinin en zorlu sürecinden daha güçlü çıkmak amacıyla gerek ülkemiz gerekse dünya genelinde fedakârca çalışan tüm öğretmenler adına ÇEK 3 Mart Eğitim Kurumlarında görev yapan öğretmenlere verildiğini vurguladı.


05.03.2021

Fotoğraflar

PAYLAŞ
Copyright © 2024 | Tüm Hakları Saklıdır.