Günümüz eğitim sisteminde öğrenciler, derslerin birçoğunun kazanımlarında uygulama yapabilecekleri, ürün elde edebilecekleri ve kazanımları somutlaştırabilecekleri, daha kalıcı ve yaratıcılıklarını geliştirecek bir öğrenme şekline ihtiyaç duymaktadır.
STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi; teorik bilginin uygulamaya, ürüne ve yenilikçi buluşlara dönüştürülmesini amaçlayan, öğrencilerin fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve matematik derslerinde öğrendikleri bilgileri bir bütünün parçaları olarak görmelerini sağlayan bir eğitim yaklaşımı olma özelliğini taşıyor. Ve bu özelliğiyle Stem eğitim modeli çağdaş okulların uygulamak sorumluluğunda olduğu bir program olarak karşımıza çıkıyor.
ÇEK Eğitim Kurumlarında 2016 yılından başlayarak bu projenin tüm alt yapısı, öğretmen eğitimleri ve donanımları çalışılmaktadır. 2018-2019 öğretim yılında okullarımızda STEM alanlarında gerekli görülen becerilerin (problem çözme, analitik düşünme, sorgulama, yaratıcılık, vb.) öğrencilerimize küçük yaşlardan itibaren kazandırılmasına yönelik bilimsel bir program uygulanmaya başlanacaktır. İlk olarak öğretmen eğitimi ve içerik geliştirme aşamalarının gerçekleştirildiği program sonucunda ortaya tamamen ÇEK okullarına özgü yeni bir öğretim programı çıkmış olacaktır.
Gelişen teknoloji gereği yenilikçi eğitim yaklaşımlarına yer vermek gerekiyor düşüncesiyle okulumuz öğretmenleri STEM eğitimi aldılar. Programda öncelikle İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakultesi İlkogretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı'ndan Doç. Dr Mehmet Cihat Ayar tüm öğretmenlere STEM Eğitimini tanımlayarak, bu eğitimin nasıl ortaya çıktığını ve amaçlarını açıkladı. STEM Eğitimi merkezlerinin kurulması, araştırmalarının yapılması, öğretmenlerin bu yaklaşıma yönelik olarak yetiştirilmesi, öğretim programlarının STEM'e göre güncellenmesi ve okullarda gerekli ortamların oluşturulması için ders materyallerinin sağlanması gibi başlıkların altını çizdi. Ortaokul ve lise STEM alanı öğretmenlerine MEB müfredat kazanımları üzerinden STEM ders planı hazırlama ve etkinliklerin derslerin içine yerleştirilmesine yönelik uygulamalar yaptırdı. Bütünleşik STEM Eğitimi nasıl olur? Disiplinler arası etkileşim nasıl yapılmalı? sorularına cevap verecek etkinlikler uygulandı. Eğitimin son bölümünde Bilişim Teknolojileri öğretmeni Çağlar Tunçel Ardunio ve kodlama dersleri vererek çeşitli uygulamalar yaptırdı.
Şimdi ÇEK Eğitim Kurumları ilkokuldan liseye kadar STEM ve İNOVASYON MERKEZİ olarak faaliyet gösterecek STEM-Bilişim ve Robotik laboratuvarları ve konu hakkında donanımlı eğitmenleri ile öğrencilerini karşılamaya hazır. Hedefimiz tüketen değil üreten bir nesil...