Bilgisayar alanında çok önemli isimlerin hepsinin ortak özelliği küçük yaşta programlama öğrenmiş olmalarıdır. Teknolojideki gelişmeler sistematik ve alternatif düşünme becerisini geliştiren, olaylar arasındaki bağlantıyı görmeyi sağlayan programlamayı hem eğlenceli hem de öğretici olarak çocuklara öğretebilmek artık mümkün hale gelmiştir. Programlama öğrenmek insana; sistematik düşünme, problem çözebilme, olaylar arasındaki ilişkileri görebilme ve yaratıcı düşünebilme gibi yetiler kazandırıyor.
Biz 3 Mart olarak bu bilinç ile öğrencilerimize anaokulundan başlayarak ilkokul, ortaokul sınıf seviyelerinde kodlamayı öğretiyoruz. Bu eğitim içerisinde öğrencilerimiz hem üretiyor hem de geliştirme işlemleri yapıyorlar. Farklı bilişim konularında çalışmalar yapılmaktadır. Bunlar blok tabanlı programlama, metin tabanlı programlama, elektronik yazılım sistemleri, 3 boyutlu tasarım işlemleri, mekanik LEGO tasarım ve kodlaması, elektriksel çalışmalar vb. birçok etkinlik düzenlenmektedir.
Bilişim Teknoloji Bölümü öğretmenlerinin organize ettiği ve ortaokul 6. ve 7. Sınıf öğrencilerine yönelik online yapılan "Kendi Oyununu Tasarla" yarışmamızın ödülleri dağıtıldı.
Kodlama ve Robotik öğretmenlerimiz Çağlar Tunçel ve Mehmet Ali Değirmenci öğretmenlerimiz, 21 Aralık 2020 ile 22 Ocak 2021 tarihleri arasında oluşturdukları Kodu Game LAB projelerini değerlendirdiler. Öğrencilerimizden yaptıkları proje oyunlarında puan sistemi, farklı seviye türleri, can sistemi, tasarım ve senaryo gibi farklı özellikleri oluşturdukları projede kullanmaları istendi. Çok sayıda öğrencimizin katıldığı yarışma sonuçları, 28 Ocak 2021 tarihinde yapılan değerlendirme toplantısı sonrasında en başarılı oyun projelerinden ilk üçe giren oyun projeleri belirlendi.
Ortaokul okul müdürümüz Ayla Okumuş ve ortaokul müdür yardımcımız Caner Burak Taner ilk 3'e giren öğrencilerimize ödüllerini ve sertifikalarını takdim ettiler. Öğrencilerimize eğitim hayatlarında başarılar dileriz. Yarışmayı düzenleyen ve yarışmaya ilgi gösteren tüm öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.