Okullarda gürültü kirliliğinin önlenmesi için hazırlanan "TÜBİTAK 1001" projesi Uludağ Üniversitesi Prof. Dr. Mete Cengiz Kültür Merkezi'nde düzenlenen seminerle tanıtıldı. Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Doç. Dr. Mızrap Bulunuz önderliğinde adım atılan projede, Endüstri Mühendisliği Bölümü Doç. Dr. Ali Yurdun Orbak, Tıp Fakültesi KBB Anabilim Dalı Doç. Dr. Ömer Afşın Özmen, Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Yrd. Doç. Dr. Nermin Bulunuz ve Arş. Gör. Ömer Faruk Tavşanlı'dan oluşan ekip proje hakkında bilgiler verdi.
Çok sayıda öğretmen ve uzmanın katıldığı seminerde, gürültünün öğretmen-öğrenci sağlığı, öğrencilerin anlama-kavrama kabiliyeti ve dersin verimliliği üzerindeki tesiriyle bu olumsuz etkilerin azaltılması konusunda neler yapılabileceği tartışıldı. Proje ortağı olan ÇEK Özel 3 Mart Eğitim Kurumu öğretmenlerinin de katıldığı seminerde:
"Gürültü kirliliği her yaştan insanlarda bir yandan işitme kaybı ve işitme fonksiyonu bozukluklarına neden olurken diğer taraftan da insanda stres, ruhsal yorgunluk, huzursuzluk, mutsuzluk, uykusuzluk ve sinirlilik gibi ruhsal problemlere neden olmaktadır. Gürültünün özellikle de okulda sözel iletişimi engelleyerek, çocukların derse motive olmalarını güçleştirerek eğitim-öğretim etkinliklerini oldukça olumsuz etkilediği bilinen bir gerçektir. Bu çalışmanın temel amacı okullarımızdaki gürültü kirliliğinin düzeyini bilimsel verilerle ölçmek ve tespit edilen gürültü kirliliğini ortadan kaldırmaktır" denildi.