SINAV SÜRECİNDE ÖĞRENCİLERDE KAYGI YARATAN EBEVEYN TUTUMLARI VE TEOG SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU

SINAV SÜRECİNDE ÖĞRENCİLERDE KAYGI YARATAN EBEVEYN TUTUMLARI VE TEOG SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU

Okulumuz Rehberlik Servisi'nden Psikolog Ali DEMİREL gerçekleştirilen seminerde 8. sınıf velilerimizi TEOG sınavı hakkında bilgilendirmiştir. Sonrasında sınav sürecinde çocukların kaygı düzeylerinin artmasına sebep olabilecek ebeveyn tutumları hakkında bilgi verilerek velilerimizin bu konuda farkındalık kazanmaları amaçlanmıştır.

            Seminerde TEOG sınavı hakkındaki sunumda sınavın içeriği ve puanlamasına yönelik bilgiler paylaşıldı. Çocukların bu stresli dönemlerinde ebeveynlere, önceliklerinin alınacak puan değil çocuklarının sağlık ve mutluluklarının olduğu önemle vurgulandı. Sınav sürecinde gerek öğrencilerin gerek velilerin yaygın olarak yaşadıkları sınav stresini zaman zaman ebeveynler daha yoğun yaşamaktadırlar ve bu da çocuklara çok olumsuz bir şekilde geri dönebilmektedir. Seminerde sınav kaygısının ortaya nasıl çıktığı, belirtileri ve etkileyen ebeveyn tutumları üzerinde duruldu. Sınav kaygısı basit bir ifadeyle;

  • Çocuklarımızın bilgi ve becerilerinin sınav üzerinden ölçülmesi,
  • Alacakları puanın ebeveyn ve öğretmenlerinin gözünde bir değer, sevgi puanlaması olduğu hakkındaki hatalı düşünceleri ve
  • Gelecek kaygıları gibi sebeplerden ortaya çıkmaktadır.

Sınav sürecinde anne- babaların çocuklarına yönelik tembel, sorumsuz gibi söylemleri, başka çocuklarla kıyaslamaları, sağlanan maddi imkanların sürekli hatırlatılması, çocuklarının potansiyellerine uygun olmayan beklentiler içine girmeleri ve bu konuda çocuklarını zorlamalarının stres düzeyini arttırdığı vurgulanmıştır. Buna ek olarak; çocuğun akademik başarısı için sosyal- kültürel gelişimini tamamen dışarda tutmaları da çocuğun yaşadığı stres düzeyinin artmasına neden olduğu belirtilmiştir.

Bu sürecin daha sağlıklı şekilde atlatılması için ebeveynlerin yukarıdaki davranışlar yerine çocukları ile gelecek beklentilerini, hayallerini konuşmaları, sevgilerinin sınav başarısı ile doğru orantılı olmadığını hissettirmeleri, motive etmek isterken tam tersi duygular yaratabilecekleri kaygı arttırıcı söylemlerden uzak durmaları, yani yıkıcı değil destekleyici tavır göstermeleri gerektiği önemle vurgulandı.


16.10.2015

Fotoğraflar

PAYLAŞ
Copyright © 2024 | Tüm Hakları Saklıdır.